mardi 27 mai 2014

Hellboy artifact contest....

Today I have been having a bit of fun on trying to be part of the Hellboy contest! for those who know, I'm a big fan of Mike Mignola's creation ( to the point I recently rebought all the library editions, so my boyfriend could read them, and also because I always wanted to read Hellboy in English)....
Needless to say, the library edition is a wonder, with all its sketched at the end of the books!

I kind of wanted to work on Vasilisa's comb and Handkerchief, because I have a special love for Baba Yaga's tale. When I was 12, I had an amazing french teacher, and this was one of the tales she made us study (Mme Vanspeybroeck I think, sorry for the spelling), and I fell in love with this really scary story.

In Hellboy, Vasilisa plays an important role, and so does the Baba Yaga...

I tried to get inspiration from antique Combs and Handkerchiefs, and had a look at embroidery....
Here is the result, which is, for me, just a sketch, but at least, I have been drawing something!

Aujourdhui j'ai participe au concours Hellboy! pour ceux qui me connaissent, je suis une grande admiratrice de Mike Mignola (au point d'avoir recemment achete a nouveau l'edition de collection, pour que mon petit ami puisse les lire, et aussi parce que j'avais toujours voulu les lire en anglais)....
Je tiens a assister sur le fait que l'edition de collection est une merveille, avec les croquis a la fin de chaque volume.

J'avais envie de travailler sur le peigne et le mouchoir de Vasilisa, parce que j'aime particulierement le conte Baba Yaga. Quand j'avais 12 ans, j'avais une merveilleuse prof de Francais, et Baba Yaga etait l'un des contes qu'elle nous avait fait etudier (Mme Vanspeybroeck je pense, desolee pour la maniere dont j'epelle votre nom), et je suis tombee amoureuse de ce conte.

Dans Hellboy, Vasilisa joue un role important, ainsi que la Baba Yaga.....
je me suis inspiree de peignes et mouchoirs russes anciens, et ai jette un coup d'oeil rapide a des broderies Russes. Voici le resultat, qui est, pour moi, juste un croquis, mais au mois j'ai tente ma chance!


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire